Change Font Size

Change Screens

Change Profile

Change Layouts

Change Menu Styles

Cpanel

سیاسی_اجتماعی بیاضه

نامه الکترونیک چاپ PDF

سیاسی_اجتماعی بیاضه

 

قلعه تاریخی بیاضه با ۷۰۰ اتاق

اصفهان – خبرگزاری مهر: روستای بیاضه یکی از روستاهای شهرستان خور و بیابانک و آخرین شهرستان الحاقی به اصفهان که از لحاظ قدمت تاریخی و زیبایی رخ نمایی بسیاری دارد، چنانچه وجود قلعه تاریخی با ۷۰۰ اتاق در روستای بیاضه تنها بخشی از جذابیتهای این کویر زیباست.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان خور و بیابانک فاصله ای نزدیک به۴۰۰ کیلومتری شهرستان اصفهان واقع شده و در واقع یکی از شهرستان‌های کویری استان اصفهان به شمار می‌رود.

این شهرستان از لحاظ مکان های گردشگری به سبب موقعیت جغرافیایی دارای جذابیتهای بسیاری است و در واقع گذران لحظه‌ها در دل دامان این طبیعت بکر موضوعی است که هر گردشگری را به سمت خود جذب می‌کند، آسمان آبی و بدور از هیچ گونه آلودگی، دریاچه نمک و درختان نخل واقع در این منطقه به همراه تپه‌های شنی تنها بخشی از این جذابیت هاست.

قلعه تاریخی بیاضه که به گفته متولی آن به عصرهای گذشته باز می‌گردد و قدمتی هزاران ساله دارد دارای چنان شکوه و عظمتی است که هر ایرانی با قدم گذاشتن در آن به علم و شکوه دوران گذشته خود می‌بالد.

قلعه‌ای تاریخی و زیبا که در چندین طبقه طراحی شده و دو طبقه آن در زیر زمین و دو طبقه آن در روی و بخشی از آن دارای المان‌های خاص خود است، پیش بینی تهویه هوا برای طبقات زیرین این قلعه خود مبین تیز بینی دقت و ظرافت ایرانیان در هزار سال پیش است. (ادامه…)


شما هم اکنون اینجا هستید: