Change Font Size

Change Screens

Change Profile

Change Layouts

Change Menu Styles

Cpanel

آثار تاریخی مهرجان

نامه الکترونیک چاپ PDF
مهرجان داراي يک مسجد قديمي و بقعه زبده العارفين حاجي محمد شاه و برادرش جلال الدين زيارتگاه اهالي است .
 آثار تاريخي
گنبد شمس الدين : يکي از زيارتگاه هاي اهالي مهرجان . اين بنا متعلق به قرن هشتم هجري و مقبره عارف و صوفي بيابانکي شمس الدين حاجي محمد شاه است . بر مزارش ضريح چوبي ديده مي شود .
مزار خواجه جمال الدين : جاي مقبره خواجه به درستي معلوم نيست . اما سنگ قبري مرمرين در کنار يکي از ستون هاي مسجد جامع مهرجان ديده مي شود که متعلق به قرن نهم هجري است .
مسجد جامع ، بادگیرها ، ساباط ها ، آب انبارها ، منازل قدیمی ، برج های دیده بانی از دیگر آثار تاریخی مهرجان می باشد.
مهرجان در حال حاضر مربوط به شهرستان خوروبيابانك در استان اصفهان ميباشد. فاصله مهرجان تا شهر خور 35 كيلومتر وتا شهرستان نایین 220 كيلومتر و تا مركز استان 450 كيلومتر و تا تهران بزرگ 750 كيلومتر مي باشد.
 مهرجان داراي آب و هواي گرم و خشك مي باشد كه تابستانهاي بسيار گرم و سوزان و زمستانهاي بسيار سرد. زمينهاي خشك و پوشيده از لايه هاي نمكي و در فصلهاي پائيز و زمستان مقدار ناچيزي باران مي بارد
مهرجان داراي يك رشته قنات به طول تقريبي 15 كيلومتر كه عميق ترين آن يعني مادرچاه آن حدود 120 متر عمق دارد که آب آن به محل مي رسد و داراي چندين مزرعه است كه عبارتند از : توفيق آباد ، كلاته شمس آباد ، سلطانيه . قاسميه ، محمد آباد ، دولت آباد ، دهنو ، رضوانيه ، مزرعه حاجي جلاليه ، شكرآباد ، عبدل آباد ،كه اينها هر كدام داراي قنوات مخصوص به خود مي باشند .
روستای مهرجان یکی از روستاهای مورد هدف گردشگری است که توسط بخش خصوصی جهت رفاه حال گردشگران مهمانپذیری احداث و آماده پذیرایی از گردشگران ایرانی و خارجی می باشد .
شغل بیشتر مردم کشاورزی و از محصولات آن : خرما مشهور به قسب و جو وگندم و یونجه و آفتابگردان می باشد .
شما هم اکنون اینجا هستید: